Žáci se měli v rámci projektového odpoledne možnost seznámit se základním vybavením chemické laboratoře, s pravidly pro práci v laboratoři – laboratorním řádem, s chemickým nádobím a ochrannými pomůckami s upozorněním na nebezpečné chemické látky a jejich označování.
Připravené chemické nádobí se naučili pojmenovat a používat při jednoduché práci zaměřené na přípravu vodného roztoku. Téma vodných roztoků bylo následně propojeno s úlohou zkoumání obsahu rozpuštěných látek v různých druzích vod (destilovaná, pitná, minerální) a jejich vliv na účinnost mýdla.
Úkolem bylo vždy i odměření přesného objemu vody (znalost jednotek objemu) s použitím odměrného válce.
Výsledek zkoumání byl následně diskutován s osobními zkušenostmi dětí z běžného života
(minerální vody, pitný režim, tvrdost vody, vodní kámen, změkčovací přípravky na praní, do myček apod.).
Znalosti dětí z prvouky a přírodovědy o životně důležitých plynech byly doplněny při demonstraci přípravy a vlastností kyslíku a oxidu uhličitého. Žákům byly tyto předvedeny formou efektních pokusů i s uvedením „jazyka chemiků“ jako motivace pro další vzdělávání žáků.
Přesto, že šlo o děti 2. – 3. třídy (2 skupiny po 20 dětech), chovali se při práci v chemické laboratoři zodpovědně, dodržovali přesně pokynů odborníka z praxe, projevovali znalosti v zadaných úlohách. Náplň projektového dne byla pro žáky obohacující a inspirující o práci laborantů a chemiků.