První dva týdny v květnu na naší škole stále probíhala rotační forma výuky. Proto jsme se v prvním týdnu v družině setkali s žáky třetích a pátých ročníků a druhý týden s žáky prvních, druhých a čtvrtých ročníků. Během těchto týdnu i nadále paní vychovatelky a asistentky umožňovaly žákům připojení k distanční výuce v prostorách školy.
Měsíc květen v rámci družinky znamenal povídání si o dobrých skutcích, kamarádství a mezilidských vztazích. Pro žáčky bylo důležité vymezit si pojmy povinnost a dobrý skutek, zejména to, čím se od sebe odlišují. Jejich úkolem pak bylo celý týden ať už doma, nebo ve škole udělat těchto dobrých skutků co nejvíce a ty jsme následně sbírali do „truhlice dobrých skutků“, kterou jsme si společně vytvořili.
Důležitým bodem, o kterém jsme si tento měsíc povídali, byly také útulky a charity. Žáci si prostřednictvím poučných videí a debat na koberci uvědomili, že je velmi důležité pomáhat jak lidem, tak i zvířátkům. Vysvětlili jsme si, co tyto pojmy znamenají a také proč jsou pro společnost důležité. Úkolem žáků následně bylo ve skupinách vymyslet název charity i její logo či plakát, následně ji pak představili ostatním spolužákům. Pomoci jsme se rozhodli i broučkům a tak jsme jim s nejmenšími žáky, prvňáčky, vyrobili hmyzí domečky, které jsme následně umístili na školní hřiště.
V dalším týdnu jsme měli za úkol popsat vlastnosti našeho kamaráda, zejména to jaký by měl být správný kamarád. Naučili jsme se také, že není důležité, jak kdo vypadá, nebo z jaké země pochází. Vytvořili jsme si společné plakáty s názvem „každý z nás je jiný“, kde jsme se snažili vyzdvihnout to, čím se od ostatních lišíme a čím jsme výjimeční.
I přes to, že květnové počasí připomínalo spíše to aprílové, naplno jsme využívali prostory školního hřiště a také jsme podnikali krátké procházky do okolí školy.