Únor

V měsíci únoru jsme se zaměřili na vzduch, jeho čistotu a také na to, jak vzácný čistý vzduch chránit. Velmi důležité bylo si nejprve říci, odkud se čistý vzduch bere. Všem dětem jsme v jednotlivých odděleních družinky vysvětlili, jaký je rozdíl mezi živou a neživou přírodou a to za pomocí poučných videí pro děti, encyklopedií a dalších. Větší děti jsme seznámili s pojmem fotosyntéza a na toto téma děti společnými silami vytvořili několik plakátů.

Jelikož se v minulém týdnu děti dozvěděly, jak kyslík, bez kterého bychom na naší planetě nemohli žít, vzniká. Tak bylo již poměrně jednoduché odvodit, jak dochází k samotnému znečištění vzduchu. Pomocí map a grafů, které nám byly k dispozici na internetu, jsme si ukázali, které části Země jsou ty nejznečištěnější a následnou debatou jsme zjistili proč. Děti také k tomuto tématu zjistili spoustu zajímavostí, o které se pak podělili s ostatními.

Třetí únorový týden jsme se odvrátili od tématu a věnovali jsme se našim tradicím. Pomalu se blížilo masopustní období a maškarní ples v tělocvičně naší školy, který nám uspořádali pracovníci SVČ Fokus. V jednotlivých odděleních jsme se dali do vyrábění masek, škrabošek, klaunů, šašků a dalších typických postav Masopustu. Abychom si ovšem připomněli, jak toto období slavili naši předci, posloužila nám k tomu kniha s názvem „Lidové tradice“ a pořad „Naše tradice“.

Poslední týden jsme shrnuli měsíční téma a hlavně menší děti namalovali spoustu pěkných obrázků, které povětšinou znázorňovaly planetu Zemi ve dvou podobách, jedna z nich byla krásná a čistá a druhá znečištěna a nepěkná. Objasnili jsme si také pojem světelný smog a kde je ho nejvíce. Děti velmi zaujala videa, na kterých je znázorněná planeta v noci a zejména její zářící metropole. Ukázali jsme si, jak vypadá polární záře a také ta se stala jedním z námětů na výtvarnou činnost v tomto měsíci.

Jako každé poslední pondělí v měsíci, jsme navštívili kino Květen a tentokrát jsme zhlédli již čtvrtý díl pěkné animované pohádky „Příběh hraček“.

Autor:Petra Chytílková