V rámci výuky neživé přírody bylo pro žáky devátých ročníků připraveno ve čtvrtek 13. března a pátek 14.března 2025 projektové dopoledne zaměřené na horniny nerosty. Celým programem je doprovázel pan Ing. Josef Havelka.
Program byl rozdělen do několika bloků. Nejdříve si zopakovali základní rozdíly mezi nerosty a horniny. K přiloženým vzorkům se pokusili přiřadit jejich názvy.
Samostatnou oblastí zkoumání bylo seřazení minerálů podle uznávané stupnice tvrdosti. Přiřazení hornin k oblastem jejich původu, odhalení původu hornin a zkamenělin. Žáci měli možnost vidět „kameny“ ze sopečných oblastí, Himalájí, Grand Canonu, Olympu, Punkevních jeskyní či vodopádů Iguazu.
V poslední části je čekala zkouška z využití neživé přírody. Každý měl za úkol k dané hornině nebo minerálu přiřadit výrobek.
Všechny přírodniny si mohli žáci i vyfotit. Bylo zajímavé mít možnost si vše, co se v hodinách přírodopisu učí, osahat a prohlédnout.
Mgr. Irena Novotná